RTS – reprizni nivo: Master

Navikli smo da na RTS-u, medijskom javnom servisu (evropske – ovo sve ređe čujemo) Srbije, gledamo reprize repriza, stare serije koje se obavezno puštaju barem jednom godišnje. Od Boljeg života, Porodičnog blaga, Srećnih ljudi, do Stižu dolari, Bele lađe, Vrućeg vetra, Majstora i Kamiondžija. Iskreno, Majstore, Kamiondžije i Vruć vetar mogu uvek da gledam, ali ostale mi izazivaju čudan osećaj u stomaku.

Nije čudno da na RTS-u vidite i reprize kvizova, najčešće Slagalice, koja i kada je nova izgleda kao stara, jer nisu promenili špicu i muzičku pozadinu pa skoro od nastanka. Posebna emisija posvećena RTS-ovom arhivskom programu se zove Trezor. Većina nabrojanih serija može slobodno da nosi pečat Trezora. Danas sam u toj emisiji video neki kviz za koji bih rekao da je iz 1973. godine. Radi se o kvizu za seosko stanovništvo u kome seljaci odgovaraju na vrlo teška pitanja iz oblasti domaće književnosti, poezije i muzike. Naravno, „znali“ su odgovore na sva pitanja i naravno emisija je snimljena u crno-beloj tehnici.

trezor

Kviz iz ’73. na RTS-u u emisiji Trezor

Bilo mi je smešno dok sam gledao, jer sam zamišljao kako bi izgledalo da se taj kviz zaista u potpunosti reprizira, a ne samo deo u Trezoru. Posle Drugog Dnevnika, voditelj bi najavio kviz rekordne gledanosti te hiljadu devetsto sedamdeset i treće (ovo liči kao u seriji Grlom u jagode) ali koji je izuzetno gledan i danas, dve hiljade i dvanaeste. Iako sam ovo zamišljao, nije daleko od stvarnosti.

Ostavite odgovor

